Üheksandal märtsil alustas Eesti turul taaskord Viaplay, kuid seekord eraldiseisva voogedastusplatvormina, mis on olnud Skandinaavias äärmiselt edukas. 3 miljoni kasutajaga platvormi juht Anders Jensen lubab palju sporti, originaalset toodangut ka Eestis ning seda kõike üle maailma hakata eksportima – seal hulgas ka USA äärmiselt konkurentsi tihedas turul. Anders Jenseni enda sõnu saab kuulata järgmises Kinoveebi Jututuba saates, kuid seniks kokkuvõtlik artikkel kõigest sellest, millest rääkisime.
Viaplay sisenes Eesti turule esmakordselt juulis 2016, seega palusin Jensenil selgitada, et miks Viaplay peab Eesti turule uuesti sisenema. „Selle taga on korporatsiooniline äritegevus. Ettevõte, kes enne omas siinseid õiguseid otsustas kõik enda rahvusvahelised varad maha müüa. Me siis asustasime Nordic Entertainiment Group firma ning Viaplay muutus äärmiselt oluliseks osaks meie strateegias. Eestisse ja Baltikumi sisenemise otsus tuli äärmiselt kergelt.”
Täna on Viaplay täiesti iseseisev voogedastusplatvorm, mis enam ei ole seotud lineaarse ja traditsioonilise televisooniga. Nemad kontrollivad tervet platvormi, kasutajaliidest ja pakutavat sisu. Bränd on endiselt sama, mis on seni olnud, kuid teenused ja strateegia täiesti uued.
Palusin Jensenil enda sõnadega öelda, et miks Viaplay on teistest voogedastusest erinev, mis meil kõik juba olemas on. „Me ise tahame uskuda, et oleme erinevad mitut moodi. Me kombineerime kogu pere meelelahutuse ühte kohta, kus hulgas on palju sporti, Hollywoodi filmid, laste multifilmid ja muidugi originaalne toodang. See eristab meid globaalsetest konkurentidest nagu HBO ja Netflix. Me oleme hübriid kohalikust ja globaalsest pakkujast, kuid me muidugi peame seda kõike tõestama. Me peame eestlastele näitama, et mida Viaplay pakkuda suudab.”
Viaplay suurimaks tõmbenumbriks on kindlasti sport ning Jensen lubab, et 80% toodangust saab ka eesti keeles kommenteeritud. Väiksemad ja vähe olulised üritused jäävad inglise keeles, kuid kõige suuremad sündmused nagu Champions League finaalid, saavad ka kohalikud stuudiod. Tulevikus lisatakse valikusse veel F1, NHL, Bundesliiga ja veel palju asju, mida hetkel ei soovinud välja kuulutada. Samuti vaatab Viaplay e-spordi poole kui võimalik järgmine samm, mida Taanis ka vaikselt katsetatakse.
Viaplay pakub hetkel umbes 3000 tundi sisu, kuhu iga nädal lisatakse midagi uut. Tulemas on ka anime seriaalid, mida hetkel pole veel ühtegi. Balti riikidega koos on Viaplay nüüd saadaval kaheksas riigis ning plaanis on liikuda Poola turule augustis ning sügisel ka USA turule. Ameerika turule ei minda ideega saada number üheks, vaid kui Euroopa kvaliteetsisu levitaja.
Üks suur eesmärk Viaplay jaoks on toota originaalsisu igal turul, kus nad asuvad. Seal hulgas muidugi ka Eesti, kuid Jensen rõhutas, et kogused tulevad turu suurusest, kuid kvaliteedi eesmärk on pandud ideega, et iga toode oleks eksportidav üle maailma, olenemata selle keelest. Viaplay sisu hetkel Eestis 4K kvaliteediga vaadata veel ei saa ning Jenseni sõnul pole plaanis lisada ka erineva hinnaga pakette – jääb kehtima idee, et 9,99€ ja terve sisu nii palju kui keegi soovib.
Jensen mainis, et nad on seni teinud üle saja originaalse toodanud ning see aasta on tegemisel tervelt 40. Juht soovitab kindlasti vaadata Taani krimiseriaali „Those Who Kill”, mille teine hooaeg tuleb 28. märts.
Intervjuud saab kuulata selle nädala Kinoveebi Jututuba saates.